Una dintre dorintele tinerilor din ziua de astazi este aceea de a avea propria afacere, pentru a-si dobandi libertate financiara, motiv pentru care in Romania exista un numar semnificativ de antreprenori tineri. Desigur, pentru ca o afacere sa aiba succes este important ca antreprenorii sa detina si anumite abilitati, atat in meseria pe care o practica sau in domeniul abordat, cat si in ceea ce priveste administrarea unei afaceri.
Pana a ajunge insa in acest punct, antreprenorii trebuie mai intai sa isi alega forma de entitate juridica pentru afacerea lor, iar pentru deschiderea acesteia pot alege serviciile de infiintari firme online. Astfel, tinerii pentru care competentele digitale sunt o abilitate aproape innascuta isi pot demara afacerea intr-un timp scurt si cu un minim de efort.
Care sunt pasii necesari dupa deschiderea unei firme?
Daca pentru deschiderea firmei a fost aleasa o companie specializata in infiintare firma in Timisoara, odata primite documentele de infiintare de la Registrul Comertului, antreprenorul mai are o serie de obligatii de indeplinit. Printre acestea se afla si urmatoarele:
Deschiderea unui cont bancar pentru firma
Cele mai citite articole
In prezent, deschiderea unui cont bancar pentru firma, in care trebuie sa se depuna capitalul social al acesteia, nu se mai realizeaza inainte de infiintarea, ci dupa obtinerea actelor de inmatriculare de la Registrul Comertului. La nivel national, este obligatori ca toate firmele sa detina un cont bancar activ.
Colaborarea cu un contabil
De asemenea, odata deschisa o afacere, antreprenorul trebuie sa contracteze si servicii de contabilitate, mai ales daca afaceres respectiva este organizata sub forma de SRL. Un expert contabil va fi cel care se va ocupa atat de evidenta contabila a afacerii, cat si de depunerea declaratiilor la institutiile statului sau la organele fiscale.
Obtinerea unui Registru Unic de Control
Registrul Unic de Control se obtine de la ANAF, pentru suma de 30 de lei, in termen de aproximativ 30 de zile de la infiintarea SRL. Acesta are rolul de a contribui la efectuarea controlului fiscal.
Citeste si despre Gazduire sediu social in Timisoara
Exista insa si alte actiuni pe care antreprenorii le pot intreprinde dupa infiintarea unei firme, in functie de tipul activitatii desfasurate si de gradul de eficientizare pe care si-l doresc sau de care au nevoie. Astfel de exemple sunt instalarea unui program de facturare sau demersurile pentru obtinerea unui cod de TVA special, intracomunitar, in cazul in care activitatea desfasurata presupune colaborarea cu firme sau accesarea unor servicii din spatiul UE.