Nu e ușor în 2019 ca să găsești spre închiriere spații comerciale în București.
Închirierea spațiilor comerciale poate însemna trecerea printr-un câmp minat de costuri ascunse și taxe neprevăzute. Domeniul imobiliar comercial este plin de proprietari cu experiență mare care tind să îi păcălească pe doritorii ce abia au intrat în afaceri. De aceea e preferabil ca să apelați la o agenție imobiliară cu experiență în astfel de tranzacții și cu o foarte bună notorietate pe piața de profil.
1. Nu vă grăbiți ca să luați de bună prima ofertă de închiriere apărută în cale
Primul sfat al specialiștilor este acela de a începe căutarea spațiului comercial din vreme. Cu cât aveți mai mult timp la dispoziție, cu atât veți avea mai multă forță în timpul negocierilor.
Puneți-vă din start următoarele întrebări:
– Cât de mult vă puteți permite să plătiți chirie pentru spațiul respectiv?
– Sunteți în apropierea furnizorilor, a clienților, a mijloacelor de transport în comun?
– Care sunt elementele de care aveți nevoie pentru afacerea dvs. (birouri private, spații pentru întâlniri, un showroom, un depozit pentru marfă etc.)?
Utilizați o listă de criterii dorite de la viitorul spațiu comercial.
Lăsați brokerul imobiliar să se ocupe de tranzacție. El va veni cu o listă de spații disponibile (și niveluri de chirii) care să se potrivească nevoilor dvs. obiective.
După ce agentul dvs. imobiliar a negociat o tranzacție satisfăcătoare, angajați un avocat pentru a examina contractul de închiriere înainte de a-l semna. Aveți nevoie de un avocat care negociază zilnic contracte de închiriere comercială, nu cere sfatul consilierului tău juridic de la firmă. Avocatul imobiliar va sesiza rapid toate capcanele posibile, precum și clauzele lipsă care ar trebui adăugate în contractul de închiriere pentru protecția dvs.
Elementele principale de avut în vedere la o închiriere de spațiu comercial
• Chiria. Întrebați cum se calculează pe metrul pătrat, astfel încât să puteți compara între spații comerciale similare.
• Termenul de închiriere. Când începe contractul de închiriere și când expiră? Doriți un contract de închiriere pe termen lung sau ați prefera un termen mai scurt cu reînnoiri ulterioare?
• Fluctuația chiriei pe timpul derulării contractului. Stabiliți anterior semnării contractului și treceți acest lucru și în document modul de calcul al chiriei și termenele de plată ale acesteia. Inclusiv dacă ea urmează să înregistreze variații ulterioare. Dacă da, după ce criterii.
• Costurile suplimentare. Acestea includ plata cu utilitățile, taxele și asigurările, precum și cheltuielile de întreținere a spațiilor comune. Deși sunt auxiliare, ele pot fi extrem de împovărătoare, așa încât este bine să le știți din timp. Uneori puteți ajunge la concluzia că nici nu mai merită să închiriați spațiul comercial în cauză, după ce vă faceți un total general al viitoarelor cheltuieli cu acesta.
• Chiriile și / sau depozitele anticipate. La fel ca și în cazul apartamentelor rezidențiale, proprietarii de clădiri comerciale pot solicita plata anticipată a chiriei pentru prima și ultima lună, eventual o garanție pentru dotările puse la dispoziție chiriașului.
• Costul îmbunătățirilor. Aceste cheltuieli sunt adesea plătite de către proprietar, care le va încasa de la chiriaș pe parcursul desfășurării contractului de închiriere.
• Întreținere și reparații. Spre deosebire de contractele de închiriere rezidențiale, spațiile comerciale închiriate necesită de multe ori ca însuși chiriașul să plătească pentru întreținerea spațiului pe care îl folosește, cu excepția zidurilor exterioare, a acoperișului și a spațiilor comune.
• Dreptul la subînchiriere. Vi se permite acest lucru și dacă răspunsul este afirmativ în ce condiții puteți subînchiria spațiul comercial în cauză?
• Drepturile de exclusivitate. Dacă faceți comerț cu amănuntul, iar proprietarul deține mai multe spații într-o clădire sau în clădiri învecinate, puteți plăti o chirie majorată pentru exclusivitate, astfel încât concurenții să nu își poată deschide acolo un magazin cu același profil cu al dvs.