Unul din ce mai importanţi factori pentru succesul unei companii în mediul online este legat de varietatea de servicii SEO la care reprezentanţii companiilor pot apela. Campaniile SEO reprezintă modalităţi sigure de îmbunătăţire a clasamentului unui site web în rezultatele căutării pentru anumite cuvinte cheie pe cele mai importante motoare de căutare. Procesul de optimizare SEO se deosebeşte de campania SEO prin obiectivele specifice măsurabile, precum şi prin îmbunătăţirea performanţei site-ului şi fidelizarea clienţilor.
Paşii necesari pentru o campanie SEO de succes
Pentru că succesul campaniei SEO să se facă rapid resimţit, este important ca aceasta să urmeze un set de paşi prestabiliţi, astfel încât site-ul web să fie în topul căutărilor pentru anumite cuvinte cheie. Specialiştii vor urma paşii specificaţi în planurile serviciilor SEO ce includ:
· analizarea configurării site-ului web şi revizuirea acestuia pentru că acesta să fie optimizat pentru dispozitivele mobile, să se încarce repede atât pe mobil, cât şi pe desktop şi să aibă SSL activat;
· efectuarea unui audit SEO pentru a se asigura că site-ul are numai URL-uri prietenoase, iar structura site-ului web este una ierarhică şi nu plană;
· stabilirea obiectivelor companiei, în vederea creşterii vizibilităţii pe Google pentru cuvintele cheie pentru care nu există nicio prezentă şi pentru îmbunătăţirea clasamentelor paginilor existente;
· efectuarea cercetării cuvintelor cheie specifice afacerii, care alcătuiesc subiecte de interes şi care sunt specifice concurenţei, precum şi tipului de conţinut care apare în partea de sus a motoarelor de căutare;
Cele mai citite articole
· crearea titlului paginii după o căutare intensă pe Google pentru cuvintele cheie alese şi folosind ca şi puncte de reper rezultatele care apar pe prima pagină;
· publicarea de conţinut excelent şi impacabil atât din punct de vedere semantic, gramatical, cât şi al respectării regulilor SEO, fără ca acesta să fie copiat;
· mai mult accent pus pe on-page astfel încât să se adauge cuvinte cheie în URL, să se menţioneze cel mai important cuvânt cheie în paragraful de deschidere, dar şi în etichetele H1, H2 şi H3;
· promovarea conţinutului intern şi extern;
· monitorizarea performanţei SEO.
Măsurarea rezultatelor campaniei SEO
Pentru că potenţialii clienţi să se asigure că respectiva campanie SEO este una de succes şi că nu sunt bani irosiţi aiurea, este importantă măsurarea rezultatelor la finalul campaniei, sau pe parcursul acesteia. După câteva luni se vor vedea rezultatele îmbunătăţite în ceea ce priveşte reuşita campaniei, după o analiză a concurenţei foarte minuţioasă.
Procesul de măsurare a rezultatelor este esenţial pentru orice campanie SEO. La finalul fiecărei luni se pot trage concluzii şi se pot măsura rezultatele în acest sens. Google Analytics va arăta ce pagini funcţionează mai bine pentru că utilizatorii şi specialiştii mai ales să se concentreze pe chestiuni similare, iar prin vizualizarea rezultatelor, aceştia se vor simţi mult mai satisfăcuţi.