5 chei pentru definirea căutării tale pentru spații de birouri

Publicat: Expresul

În timp ce teleworking-ul și coworking-ul sunt la modă, a cumpăra sau a închiria spații de birou în Cluj rămâne o problemă cheie pentru companii, indiferent de mărimea sau sectorul lor de activitate. Pentru a evita pierderea de luni cu un proiect slab pus la punct, iată câteva întrebări pe care fiecare manager de afaceri ar trebui să și le pună pentru a-și pregăti bine cercetarea și pentru a-și maximiza șansele de a găsi acea perlă rară.

1. Cumperi sau închiriezi?

În timp ce răspunsul la această întrebare este disponibil pentru majoritatea companiilor care vor favoriza leasingul flexibil în locul securității de cumpărare, dilema de cumpărare/închiriere rămâne un pas necesar în orice proiect imobiliar de afaceri.

Această alegere este specifică fiecărei companii. Va depinde de situația companiei la un moment, în special în ceea ce privește stabilitatea economică, perspectivele de dezvoltare și capacitatea de finanțare.

De fapt, închirierea de spații de birouri mari în Cluj va fi mai potrivită pentru companiile care caută creștere. Aceste structuri mici vor căuta cea mai bună valoare pentru bani în zonele cele mai dinamice (și, prin urmare, la cerere) din orașele mari. Pentru aceste companii tinere, este mai important să se investească în dezvoltarea activității lor decât în ​​sedii adesea temporare.

2. Cum să îți setezi bugetul?

Odată aleasă metoda de instalare (închiriere sau cumpărare) în spațiile de birouri din Cluj, compania va trebui să își stabilească bugetul prin studierea capacităților sale de finanțare. În afară de chiriile sau ratele lunare de rambursare, nu trece cu vederea cheltuielile aferente care pot crește rapid în imobilele comerciale. În aceste condiții, o bună cunoaștere a prețurilor pieței este esențială pentru a-ți pregăti cât mai bine proiectul.

3. Cât spațiu ar trebui să planifici pentru birourile tale?

Din nou, costul zonei necesare activității este un element esențial al succesului proiectului tău imobiliar. Scopul este prea strâns și vei risca să te simți rapid înghesuit sau, mai rău, să fii nevoit să te muți rapid. Dimpotrivă, optarea pentru o suprafață excesiv de mare poate reprezenta un cost suplimentar semnificativ, mai ales dacă spațiile de birouri inutile nu se plătesc rapid pentru ele însele.

4. Ce cartier ar trebui să vizezi pentru cercetarea ta?

Acesta este cu siguranță cel mai sensibil punct când vine vorba de un proiect de relocare a afacerii. Pentru compania ta, alegerea locației va fi în principal ghidată de necesitatea de a te configura aproape de clienți, de a viza un centru dedicat activității tale sau de a beneficia de imagine și notorietate suplimentare legate de o adresă prestigioasă sau deosebit de semnificativă pentru afacerea ta.

Prin urmare, provocarea va fi să găsești un echilibru între nevoile companiei și cele ale angajaților săi, știind totodată că vor exista inevitabil dezamăgiri.

5. Cum să-ți pregătești echipele?

Odată ce locația noilor tale spații de birouri din Cluj este fixată, asigură-te că vei comunica intern și faci echipele să se simtă luate în considerare.

Articole Asemanatoare